Общинската администрация е органически свързана с Общината, като административно-териториална единица, юридическо лице и самоуправляваща се териториална общност. Тя е правно-организационно единство, съвкупност от органи с обща и специална компетентност, ръководни длъжностни лица, както и административно – помощни органи, начело на които стои Кметът на Общината. Предназначението на тази администрация е да съдейства за осъществяване управлението на общината, като извършва преди всичко практически действия по реализиране правомощията на Кмета на Общината и Общинския съвет. Общинската администрация при осъществяване на своята дейност се ръководи от принципите на законност, откритост, достъпност, отговорност и координация. Общинската администрация според дейностите, които извършва се разделя на обща и специализирана: 1. общата администрация осигурява технически дейността на Кмета на Общината, кметовете на кметства, Общинския съвет и неговите постоянни комисии, на специализираната администрация и извършва дейности по административното обслужване на гражданите и юридическите лица. 2. специализираната администрация включва звената, които подпомагат и осигуряват осъществяването на правомощията на Кмета на Общината, кметовете на кметства, Общинския съвет и неговите постоянни комисии. Общинската администрация е организирана в отдели и сектори. Числеността на специалистите и техническите лица в отделите и секторите се определя с приетата от Общинския съвет структура и се конкретизира в длъжностното разписание. Дейността, структурата, организацията на работа и състава на общинската администрация се определят с Устройствения правилник.
|